Εκλογές και Διαδίκτυο

Αρχές Σεπτέμβρη και έχουμε ήδη μπει σε προεκλογική περίοδο, έχοντας μόνο 2 μήνες για τις εκλογές.

Σε αυτές τις αυτοδιοικητικές εκλογές ο ρόλος του ίντερνετ είναι – και θα είναι ακόμη περισσότερο το διάστημα που απομένει – πιο έντονος από ποτέ.

Εδώ και κάποιους μήνες έχουν κάνει την εμφάνισή τους διάφορα ανώνυμα blogs, τα οποία ασχολούνται με τα δημοτικά σε επίπεδο φημών, καφενειακής κουβέντας και σίγουρα εξυπηρετώντας τα συμφέροντα των συντακτών τους.

Είναι εύκολο να λες ό,τι θες, ξέροντας ότι δεν θα έχεις τις ανάλογες επιπτώσεις.

Η αλήθεια είναι ότι πολλές φορές από αυτού του είδους τα blogs βγαίνουν ειδήσεις.

Αλλά πόσο αξιόπιστο μπορεί να είναι κάτι το οποίο λειτουργεί υπό συνθήκες ανωνυμίας;

Μία άλλη κατηγορία blogs – πολλές φορές του ιδίου περιεχομένου – χρησιμοποιούν κυρίως αναδημοσιεύσεις από άλλες πηγές.

Αλήθεια, τους συντάκτες τους τι τους κάνει να πιστεύουν ότι κάποιος θα τους παρακολουθεί, όταν το μόνο που κάνουν είναι να αναπαράγουν ειδήσεις άλλων;

Το παράδειγμα του press-gr και του troktiko τελικά έκανα μεγάλο κακό στην διαμόρφωση της σημερινής κουλτούρας των υποτιθέμενων blogs.

Να θυμίσω, για τους μη γνωρίζοντες, ότι τα blogs δημιουργήθηκαν για να έχει τη δυνατότητα ο απλός χρήστης να εκδώσει τα κείμενά του στο προσωπικό του χώρο, χωρίς κόστος και χωρίς την ανάγκη ειδικών γνώσεων.

Προσοχή, όπου κείμενα, σημαίνει προσωπική άποψη. Όχι φήμες, κίτρινες ειδήσεις και αναδημοσιεύσεις.

Αυτός είναι ο ορισμός του blog και δυστυχώς αυτά που παραμένουν έτσι είναι εξαιρέσεις και όχι και τόσο δημοφιλή.

Θα μου πείτε: “και τι σε νοιάζει εσένα τι χρήση θα κάνω εγώ στον χώρο μου και ποια blog θα παρακολουθώ;” Έχετε δίκιο, δεν προσπαθώ να σας πείσω για κάτι.

Απλά θεωρώ πως ακόμη υπάρχει σοβαρό έλλειμμα παιδείας σχετικά με την χρήση του διαδικτύου, είτε ως απλού αναγνώστη είτε ως συντάκτη πρωτογενούς υλικού.

Αυτό οδηγεί σε λανθασμένες συμπεριφορές ακόμη και άτομα υπεράνω υποψίας. Η άγνοια πολλές φορές είναι ο χειρότερος σύμβουλος.

Επειδή μπαίνουμε στην τελευταία ευθεία ενόψει των δημοτικών εκλογών και οι υποψήφιοι ακονίζουν τα διαφημιστικά τους μαχαίρια και στον στίβο του διαδικτύου (δημιουργία site, blog, facebook, twitter), ΠΡΟΣΟΧΗ: συμβουλευτείτε τους ειδικούς, γιατί  η προώθηση – διαφήμιση από την γελοιοποίηση απέχουν ελάχιστα…